tirsdag 20. oktober 2009

Første Møte med Politiet



Som jeg skrev om i innlegget før har vi vanligvis rekrutter på besøk denne måneden, og dette gjaldt også helgen som var. Isla Vista er jo kjent for sine fester, og vi får selvfølgelig streng beskjed fra trenerne om at dette ikke er en side av Isla Vista som de skal få se. Vi har ikke lov å drikke sammen med rekruttene, og heller ikke lov til å ta dem med på fest, og det kan få store konsekvenser for både host og recruit om dette skjer. De har aldri nevnt konsekvensene, men utestenging er sikkert en av konsekvensene for hosten, og avvisning av søknad er nok en for rekrutten. 

Fredag kveld etter bowlingen samlet de fleste på laget seg hos senior-jentene, sammen med rekruttene. Det var noe rolig stemning, der noen tok seg en øl eller spilte beer-pong, mens andre ikke. Jeg ble litt overrasket siden jeg trodde at vi absolutt ikke drakk sammen med rekruttene, og at de fleste fulgte reglene der, men jeg burde selvfølgelig skjønt at slik var det altså ikke. Litt senere på kvelden var noen av rekruttene sulten, så jeg og noen av de andre tok de med oss til Woodstock's Pizza, der vi kjøpte pizza og cinnabuns (nam, nam, kanelbolle formet som pizza med melis på). Når vi spiser sammen med rekruttene får vi måltidet gratis, så jeg var veldig fornøyd med det siden jeg ikke engang var host. 

Vi bestemte oss for å dra tilbake til vår leilighet, for å spille gitarhero og slappe av. Midt i ene sangen kommer noen av guttene som bor to hus bortenfor oss inn og sier at de har fest og at vi må ta oss en tur. Siden jeg ikke var ansvarlig for noen av rekruttene, lot jeg hostene ta bestemmelsen, og de sa at dersom folk ville så kunne vi gjøre det. Rekruttene hadde lyst til sjekke ut festen før de dro hjem, så vi tok oss en tur over. De som var der hadde allerede holdt på en stund, siden klokken nå var nærmere 12, og stemningen var høy i samsvar med musikken. 

Nå er det slik at det er visse regler i Isla Vista/USA ang. fester og fyll. Som dere sikkert vet er aldersgrensen på alkohol 21 år, og blir man tatt med alkohol i hånden kan man bli arrestert. Det er heller ikke lov å spille musikk som kan høres over 100 fot fra huset etter klokken 10. Vi hadde selvfølgelig brudd på samtlige regler, og plutselig stod politiet i døråpningen. Kjøkken-øyen (som er rett foran døråpningen) er fylt med alkohol og shot-glass, og noen av rekruttene hadde til og med tatt en shot eller to. Musikken blir slått helt av, og alle prøver å oppføre seg helt normalt. Jeg var ikke så veldig nervøs siden jeg ikke hadde drukket noe den kvelden, men jeg vet at hun ene rekrutten var ganske redd. Politiet ville snakke med eieren av huset, og se førerkort. Vanligvis når dette skjer (jeg har ikke opplevd det før) så tømmes huset ganske raskt for folk, men denne gangen sperret politiet åpningen så ingen hadde muligheten til å forlate festen. De stod ganske lenge og pratet med en av de som eide leiligheten, og en av vennene mine tenkte han skulle prøve å småprate litt med politikonstabelen for å vise at han var edru (noe han vertfall ikke var). Samtalen var som følger:

Jimmy: "Kjenner du officer Powel?" (han kjenner nemlig Gregg, hovedtreneren vår)
Politimannen ser leeenge på han.
Venninne: "Se på navneskiltet. Det der ER officer Powel.."
Planen har motsatt virkning, og politimannen blir mistenksom. 
Politiman: "Hva er navnet ditt?"
Jimmy: "Jimmyyy...."
Politimann: "Etternavn"
Jimmy: "Gastooon.."

Politimannen snur seg til den andre konstablen, og Jimmy løper ut på verandaen for å gjemme seg. Han setter seg på en stol, stolen knekker sammen, og han sitter fast med rompa mitt i. Hele situasjonen var ganske komisk, men det er vel slik at man må være der for å synes det er morsomt.  

Uansett, ingenting skjedde annet enn at eierne av leiligheten fikk en (saftig) bot, og vi reiste hjem så fort politiet forsvant...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar