tirsdag 8. september 2009

Training Camp

I går var første dag av vår 2-ukers treningsleir. Første treningsøkt bestod av 2 timer med boksing, og det var kjempegøy. Det var ingen pause, og vi stod og hoppet på tærne hele økten med hendene i bokseposisjon. Vi lærte hvordan vi skulle bevege beina, og hvordan vi skulle koordinere bein og armer. Det var uvante bevegelser, og jeg kan kjenne det ganske godt i ryggen og i venstre biceps i dag for å si det sånn. 

Kveldstreningen var første svømmeøkt med trenere på kanten, og det var SYKT hardt. Jeg trodde kanskje at vi skulle starte opp nice and easy (som en av jentene på laget sa det kom til å bli), men der tok jeg grundig feil. Det er tydeligvis mye beinspark i treningene her, og starttidene er alt for harde for meg (foreløpig). Jeg rakk å touche veggen før jeg måtte sparke fra igjen, og etterhvert så måtte jeg bare ta vending siden jeg var laaangt bak starttiden (høres det kjent ut, Victoria??). Hamar all over again. Jeg svømte så og si "max" hele treningen. Digg. Og etter treningen er det ingen nåde: de som har skippet noe av programmet må svømme strafferunder....med beinspark...max...med starttid som jeg ikke rakk selvfølgelig. 

I dag tidlig ble vi delt inn i jentegruppe og guttegruppe, og jentene skulle ut og løpe først. Vi jogget en runde på campus som oppvarming, og deretter dro vi bort på løpebanen. Vi hadde endel "drills" først, og deretter hadde vi runder med stasjoner hvor vi gjorde armhevinger, spensthopp, sit-ups og utfall. Vi avsluttet med en 300m max (som ikke ble så veldig max siden jeg var så sliten), og etter litt utjogging dro vi rett opp på styrkerommet der guttene var. Styrkeprogrammet var HARDT, for vi hadde styrke i 1t og 15min uten pause. Men det var gøy fordi om, og jeg tror jeg kommer til å utvikle meg bra siden det er så intensivt. (Ingen 10-15 min pause mellom øvelsene her, Anni og Celinn!). Tipper jeg får tidenes gangsperre i morgen. 

Svømmeøkten på kvelden gikk bedre, til tross for at første del bestod av ryggdrills (som jeg jo er veldig god til). Neste del hadde selvfølgelig beinspark i seg, og jeg måtte svømme max både på rolig bein og hard bein for å rekke starttiden. Yey! Jeg slapp heldigvis å svømme strafferunder i dag, for jeg holdt sånn noenlunde følge siden det ikke var like mye bein. Så til en positiv opplevelse: Jeg klarte å åpne skapet mitt helt uten hjelp for første gang i dag!! :D Vi har kombinasjons-hengelås, (sånn du ser på safer), og uansett hvor nøyaktig jeg har prøvd å treffe talllene har den ikke gått opp. Og forresten: Alle er dødsraske i garderoben her!! Victoria, savner deg, de er ikke like påvirkelig som deg :p 

Selv om det høres ut som om jeg har det helt forferdelig her, så har jeg det faktisk ganske gøy. Det er bare uvant program og opplegg her som tar litt tid å komme inn i. Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å forbedre meg etter en stund, spesielt i beinspark, så jeg må bare lide meg gjennom de første ukene med trening.  

2 kommentarer:

  1. serri, LER me ihjel :P ser de for me!!! hahaha, spes på beinspark :P åååå savna de også i garderoba, ingen over ingen ved siden av :D hehe. e skal laste ned skype no, ka hete du på skype??

    gleda me til å snakke med de <3
    lykke til videre!! du kommer nok til å utvikle de masse, bare du kommer de gjennom det harde i starten ;)

    stor klem fra vic :D ps: må bare le en gang til av det lilla ansiktet ditt, lane4-brillene (som du desverre e for kul til no) og rynka i panna! xD

    SvarSlett
  2. haha benspark greiene høres kjent uut ;)
    vi kommer til å bli proffe på bein her, må bare komme inn i det først! :D
    kosi klemsi karoline

    SvarSlett